Selasa, 3 Disember 2013

Sesuaikan Impian Anda

 
Mencari kesesuaian diri dalam mencapai impian
 

Salah satu impian yang bertepatan degan diri ialah membebaskan diri daripada kegagalan, kekecewaan kesedihan dan segala macam masalah yang mungkin sedang menanti anda.
 
Ini adalah akibat daripada keadaan semula jadi  kerana telah meracun diri sendiri dengan pelbagai hal negatif yang tidak bersesuaian dengan aliran hidup. 
 
 kesilapan sendiri yang menyebabkan kita sering mencapai apa yang bertentangan daripada perkara yang  diingini.

Oleh itu impian yang munasabah merupakan peluang untuk membebaskan pemikiran daripada sebarang belengngu dan memanfaatkan semua kuasa yang hebat yang ada dalam diri kita untuk membentuk kehidupan yang kita impikan selama ini..

Kita sebenarnya memiliki kekuatan  yang hebat dimana kita boleh mencapai impian yang diinginkan.  Tugasnya sekarang ialah mencari dan meneroka  diri   dan cuba melahirkannya ke alam realiti .
 
 Salah satu cubaan yang paling besar dan mencabar dalam hidup ini ialah, kita perlu mencari apa sebenarnya yang kita hajati. Sebab itu,matlamat perlu dibentuk agar kita tidak terkapai-kapai mencari impian saat ingin menciptakannya.
 
Cabaran yang paling besar adalah melawan diri sendiri.Melawan diri sendiri dan bersaing dengan diri sendiri demi mendapatkan apa yang telah tertulis dalam minda,apa yang telah tertulis dalam  Dream Book dan apa yang tertulis dalam Dream Board, anda.
 
Semoga perkongsian kita ,kali ini memberi manfaat kepada Saya dan juga anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan