Jumaat, 6 Disember 2013

Kata Hikmah Dari The Secret

Beberapa tahun lalu, merupakan Tahun yang banyak menginsafkan aku ,Aku banyak menyelongkar buku-buku yang boleh membantu untuk maju ke depan.(sejak kecil minat baca buku ).

Aku banyak membaca buku-buku agama dan ingin menjadi seorang wanita yang baik dan beriman.Memang benar,Aku jadi isteri yang baik ( tidak angkat bakul ya ) dan menurut semua kata suami begitu juga kata-kata keluarga.

Aku tersepit antara suami dan juga keluarga.mana satu harus aku turuti.Kasih sayang pada keluarga yang telah bersamaku sejak kecil, membuat aku terkeliru antara kasih sayang suami atau keluarga (ibu bapa).

Aku mengikut suami bertugas jauh dari Kg.halaman.Aku terpaksa tinggalkan ibu-bapa ,kakak adik beradik dan anak buah yang aku sayangi (yang aku peluk cium ) mereka sejak kecil.

Aku cuba mencari diriku...aku terkeliru....demi masa depanku,aku cuba berjanji pada diriku sendiri, bahawa aku tidak lagi bermain dengan teka teki.Aku harus ada pedirian demi masa depan dan tidak lagi murung dan mengenang nasib..

Hidup di kota memang banyak cabaran...setelah mengalami krisis hidup (biasalah hidup berumah tangga ada asam garamnya) seperti kata Tan Sri P.Ramlee, "Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri ".hehhehhe

Tahun 2008 merupakan tahun permulaan Munculnya Cahaya @ semangat dalam hidupku.Banyak perkara yang cuba aku lakukan demi masa depan bersama anakku.

Buku pertama yang telah menyentakkan aku dari tidur sepanjang hari, ialah buku bertajuk "The Science Of Getting Rich "...mulai dari buku tersebut,aku mencari dan mencari buku buku Pengembangan diri termasuklah Buku  " The Secret ".

Ok,Aku  tidak bercoleteh panjang tentang kisah hidup ku tatapi Aku ingin kongsikan beberapa Kata Hikmah yang Aku petik dari Buku The Secret yang telah banyak membantu aku  dari " Mati hidup semula "..kata Jamal Abbillah..hehhehe

Mari  kita baca dan rasakan sepenuh hati @ perasaan:

  quotes from "The Secret":
1. We all work with one infinite power
 
2. The Secret is the Law of Attraction (LOA)
 
3. Whatever is going on in your mind is what you are attracting
 
4. We are like magnets - like attracts like. You become AND attract
what you think
 
5. Every thought has a frequency. Thoughts send out a magnetic
energy
 
6. People think about what they don't want and attract more of the
same
 
7. Thought = creation. If these thoughts are attached to powerful
emotions (good or bad) that speeds the creation
9. Those who speak most of illness have illness, those who speak
most of prosperity have it..etc..
 
10. It's not "wishful" thinking.
 
11. You can't have a universe without the mind entering into it
 
12. Choose your thoughts carefully. You are a masterpiece of your
 
8. You attract your dominant thoughts
 
P/S : Semoga kita mendapat manfaat dari Kata-kata hikma buku The Secret. Ada banyak lagi tapi 12 sahaja yang Saya share hari ni.
 
              "SharingIs Caring "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan