Sabtu, 19 Julai 2014

terbang tinggi menembusi langit



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera pembaca blog Hijraku yang dirahmati Allah….
bersua kembali pada jam ini dan masa ini….

Salam Ramadhan ( yang ke 22 ),


” JIKA KAMU DIBERIKAN SAYAP UNTUK TERBANG TINGGI, LALU MENGAPA KAMU MERANGKAK SEPERTI SERANGGA? ”
~ Khalil Gibran ~


Sebagai Hamba Allah,kita sentiasa meminta dan berdoa kepadaNYA,agar hidup ini sentiasa mendapat rahmat dan diberkatiNYA.

kata-kata semangat untuk diri adalah digalakkan supaya kita sentiasa hidup dalam keceriaan dan kegembiraan.Kata-kata semangat adalah penguat matlamat kita agar sentiasa fokus dengan apa yang kita mahukan terjadi dan terjadi atau wujud dalam hidup kita.Kita perlu melakar masa depan kita sendiri untuk menjadi apa.Tuhan akan sentiasa membantu hambanya yang ingin mengubah hidupnya ke arah kebaikan .

Kata-kata di bawah ini,kemungkinan besar boleh membantu dalam kita menangani kehidupan ini,agar sentiasa ingat pada Tujuan kita.

Aku harus menjadi yang terbaik, selalu keluar sebagai seorang pemenang dalam setiap pertarungan hidupku.
Aku harus bisa terbang tinggi  cita - citaku harus tinggi, bukan hanya setinggi langit, tetapi sampai menembus langit!



  • Jangan pernah aku meremehkan dan merendahkan diriku sendiri yang luar biasa ini. Ya. . Memang luar biasa!
  • Aku harus yakin dan percaya, bahawa aku dilahirkan sebagai seorang pemenang.
  •  Aku harus selalu punya keinginan dan harapan akan masa depanku  sentiasa cemerlang.
  •  Aku harus selalu punya pemikiran - pemikiran yang besar dan luas.


"Tuhan. . . Engkau Yang Maha Tinggi. . . Aku percaya Engkau akan meninggikan setiap umatMU yang mahu berusaha dan bekerja keras dalam hidupnya ".

P/S: untuk renungan bersama…." Sharing Is Caring"





Tiada ulasan:

Catat Ulasan