Sabtu, 19 Julai 2014

Sang Pemenang / berjiwa kental


Assalamualaikum dan salam Sejahtera Pembaca Blog Hijrahku yang dirahmati Allah…
Bersua kembali pada jam ini dan masa ini….

Salam Ramadhan ( hari ke 22 ,19/07/2014 )


Disaat aku lemah…roh yang ada dalam diriku berbisik, ” Kamu harus bersemangat dan kuat, mengapa kamu tidak mengenal diri kamu sendiri? Siapakah Dirimu? Kenalilah dirimu, maka kamu akan dapat segera terbang tinggi menembus langit!!!”


Aku harus bangkit dalam pemikiran dan kekecewaan ini..Aku harus menghargai, menghormati dan percaya pada diriku yang begitu Luar Biasa dan hebat saat diciptakan.
Tidak ada alasan untuk menjadi lemah dan tidak berdaya.Walau setinggi gunung masalah dan seluas lautan kesulitan datang padaku. Pada saat tibanya kekuatiran dan rasa takut  itu adalah saat yang  amat baik untuk menjadi kuat dan berani.


Aku tidak boleh mengasihani diriku dengan  mengenangkan kesedihan dan mengeluh. Selalu ada keceriaan dan harapan, itu yang harus aku agungkan.Kehadiran masalah  dan kesulitan ,itulah  namanya kehidupan .


Aku tahu, aku akan dapat melompatnya dengan sebuah lompatan Sang Juara,  "Kemenangan" demikianlah yang akan aku lakukan.



Aku tersedar, termenung dalam - dalam dan menerawang jauh dibalik awan.Bahawa aku tidak boleh lemah, terjatuh dalam keluh kesah dan merangkak.Kehidupan ini perlu diteruskan kerana aku adalah Sang Juara sejak dilahirkan.


" Tuhanku…terima kasih, disaat aku lemah dan seakan tidak berdaya begini, dan seakan-akan tiada harapan dalam menghadapi masalah ini, Engkau membelai dan mengangkat aku…sehingga ada kebangkitan dan gelora untuk melompat melewati hari-hari. Tanpa ada rasa ragu ,bimbang dan takut."

Renungan buat diriku…..

"Sharing Is Caring"







Tiada ulasan:

Catat Ulasan