Jumaat, 22 November 2013

Wanita Ada Power !!!

Kenalkah anda dengan Siti Nurhaliza ?

Soalan ini sengaja Saya kemukakan....siapa tidak kenal Dato Siti Nurhaliza,namanya terpahat di mana -mana .

Hari ini Saya bercakap tentang Wanita.Benarkah wanita ada Kuasa? benarkah wanita ada Power?
Mari kita terokai wanita wanita ini.Oh...sebelum kita mengenali wanita wanita Power ini,kita lihat dulu bagaimana wanita dikatakan ada power!

Kuasa Wanita sebagai tenaga penggerak ekonomi dengan menjadi pengguna , pengeluar, pekerja dan usahawan,sudah menjadi perbualan yang hangat.

Sejak kebelakangan ini, banyak dalam kalangan wanita yang berjaya menjadi usahawan dan tokoh negara.

Persatuan Wanita Bumiputera dalam perniagaan dan frofesion Malaysia ( Peniagawati ) adalah antara sebuah daripada persatuan peniaga yang terkenal dalam kalangan wanita yang primer di Malysia.

Mari kita kenali wanita ini :

Rozita binti Ibrahim,pengasas Sendayu Tinggi. Wanita ini terlibat dalam dunia perniagaan dengan memiliki Matlamat,

 " Dunia perniagaan sebagai pertempuran,kemenangan adalah matlamat.Azam sentiasa digenggam.dalam konteks perniagaan,pasti ada keuntungan pun begitu,Saya ingin memberikan kualiti yang terbaik kepada pengguna.Apa yang Saya perolehi,Saya salurkan kepada masyarakat khasnya orang -orang miskin.Saya sangat sayang masyarakat dan saya juga ingin disayangi."

Neelofa:
Wanita cantik dan bergaya serta berjaya menambat hati ramai orang khasnya penonton Nona dan Maletop.Neelofa mempunyai perniagaan sendiri yang diberi nama Lofa atau Neelofa.Perniagaan wanita ini   adalah Kasut bertumit Tinggi yang dijenamakan  "LOFA".

Sebenarnya banyak lagi wanita wanita Power yang ada di Malaysia.Perkongsian Saya hanya sedikit,jadi untuk mengetahui lebih ramai lagi wanita wanita Power,cari mereka di majalah atau di mana mana artikel.

Kita jangan lupa dengan Wanita Lebih Power....Siapakah wanita yang lebih Power? mereka adalah ibu-ibu kita.Mereka adalah lebih Power dari segala galanya.Sebagai contoh:Wanita berusia 70 tahun ini telah dipilih sebagai Ibu Mithali tahun 2007.Beliau telah berjaya menghantar anak-anaknya seramai 15orang ke peringkat Universiti,walaupun kehidupannya bertaraf miskin.Nama beliau ialah Esha Din.

Begitulah Powernya Seoarang Wanita......



Tiada ulasan:

Catat Ulasan